TRENTO YOGA

YOGAVÅREN 2018:

  • Mandag:
    16:00 – Yoga 75 min m/Vigdis
    19:15 – Ashtanga Yoga 75 min m/Kirsti
  • Onsdag:
    12:00 – BarselYoga. Kurs, egen påmelding.
    18:05 – Body & Mind 55 min m/Anki.
  • Torsdag:
    11:00 – Yoga Myk 75 min m/Mette
    16:00 – GravidYoga 75 min m/Mette. Kurs, egen påmelding. Les mer HER.
    17:30 – Yoga 75 min m/Mette
  • Fredag:
    17:30 – Helgero 75 min m/Anki. Timen er 90 minutter siste fredag hver måned.
  • Søndag:
    18:00 – Yoga 75 min. Rullering instruktør, se bookingen.

 

TIMEBESKRIVELSER:

Body & Mind:
Her får du en god blanding av Pilates og yoga i en og av samme klasse. Målet er en kropp i balanse. Det vil si en kropp hvor det er balanse mellom styrke og bevegelighet i alle ledd, samt mellom store og små muskelgrupper. Denne klassen er en aktiv time, men har også fokus på det mentale. Gjennom å bruke pust, fokus og konsentrasjon, må man være tilstede både i kropp og sinn. Vi bygger opp styrken helt innenfra de dype stabiliserende musklene, ut til de store overfladiske. I de fleste øvelser arbeider kroppen som en integrert helhet, og flere muskelgrupper blir utfordret på samme tid. Klassen passer for alle. Har du skader eller hensyn som bør bli tilrettelagt, gi gjerne beskjed til instruktøren.

Helgero (Yin&Yang):
I denne klassen får du både de passive yin øvelsene og aktive yang øvelser. Du vil merke at kroppen får muligheten til å gi slipp i muskulatur og merke en god flyt i kroppen i de aktive posisjonene. På denne timen får du testet begge elementene og nyte din egentid. Klassen passer for alle, også nybegynnere og deg som trener mye og er stiv. Har du skader eller hensyn som bør bli tilrettelagt, gi gjerne beskjed til instruktøren.

Yoga for stive mannfolk:
En time hvor man blir litt kjent med enkle yogaøvelser som øker bevegeligheten og sirkulasjonen i kroppen. Avsluttes med avspenning. Passer for alle!

Ashtanga Yoga:
Ashtanga Yoga er en fysisk hard time som passer for alle, hvor vi gjennom vinyasa forsøker å få til synkronisert pust og bevegelse. Hensikten med vinyasa er å gjøre deg varm og svett, og har i tillegg en rensende effekt på kroppen. Rekkefølgen av stillinger er nøye sammensatt, og disse utgjør en sekvens som gradvis åpner kroppen og utvikler styrke, balanse og konsentrasjon. Vi går kun gjennom halve serien av 1. serien kalt yogaterapi. Etter hvert vil dette bidra til at du utvikler kroppsbevissthet, smidighet og styrke. Ved jevnlig praktisering kan du opparbeide en sterk sentrering både kroppslig og mentalt. I Ashtanga Yoga trenger man ikke å være myk for å delta, alle jobber ut i fra sine forutsetninger. OBS: Anbefales ikke når man er i første trimester. Er du gravid, gi beskjed til instruktøren.

Yoga myk:
Yoga gir økt styrke, bevegelighet og utholdenhet, samt balanserer kroppen både fysisk og psykisk. Timen avsluttes med en behagelig avspenningsdel. Fin time for alle som er nye i yoga! OBS: Anbefales ikke når man er i første trimester. Er du gravid, gi beskjed til instruktøren.

GravidYoga:
Gravidyoga er en utmerket treningsform under graviditeten og kan være med på å øke energien din under svangeskapet, fødselen, og tiden etter dette.
Yoga er bra for deg og barnet. Utvalgte fysiske øvelser (styrke, smidighet og balanse), bekkenbunnsøvelser, pusteøvelser og avspenning balanserer kroppens fysiologiske prosesser og bedrer betingelsene for dere begge to. Blodsirkulasjon, fordøyelse og immunforsvaret stimuleres også. Dette er spesielt viktig når du er gravid.

YinYoga:
Denne timen er rolig og langsom, den består av et fåtall sittende og liggende posisjoner som holdes passivt under et par minutter (3-5 minutter). Yin Yoga posisjonene retter seg først og fremst til hoftene, bekken, lysken og den nedre del av ryggen, men hele kroppen påvirkes. Yin Yoga har som mål på et fysisk plan å nå bindevevet/fascia. Yin Yoga passer for alle, spesielt for de som er utbrente, har høyt nivå av stress i hverdagen og kortisol i kroppen, og også for de som trener mye hardt gjennom uken. Slik som løping, sykling, Ashtanga Yoga og annen fysisk hard trening. OBS: Anbefales ikke når man er i første trimester. Er du gravid, gi beskjed til instruktøren.