Timebeskrivelser

Blå timer – Sykkeltimer

Rosa timer – Koordinasjon

Gule timer – NYHET!

Grønne timer – Saltimer

Grå timer – Senior

Hvite timer – Yoga


 

Tabata

TABATA-trening består av korte og svært intensive arbeidsperioder, korte pauser, og øvelser for hele kroppen. Oppbygningen likner litt på intervalltrening, der innsatsen er svært høy når det virkelig gjelder.

20 sekunder jobb, 10 sekunder pause. Totalt 8 runder per øvelse, med 8 øvelser totalt. Til sammen 32 minutter knallhard trening.

 

Ladies Night

En dansetime inspirert av konseptet burlesque. Dette er en time med fokus på bevegelse og koordinasjon, samt sammensetning av koreografi.

Timen er rolig bygget opp av erfaren instruktør og passer de fleste som liker dans og koreografi.

Passer nybegynnere i dans

 

X-Fit Performance

Sirkeltrening med fokus på store muskelgrupper hvor man jobber på tid.

Timen blir holdt av en personlig trener slik at du er sikret full oppfølging på alle øvelser.

Timen passer for deg som ønsker å bli sterkere og samtidig ha fokus på god teknikk.

Pump It Up

På Pump It Up trener du hele kroppen og på en time gjør du totalt 70-100 repetisjoner pr kroppsdel, tilsammen 800 reps totalt.

Pump It Up passer for alle siden du velger belastning på vektstang selv.

Du blir sterk, definert og utholdende!

 

Zumba
Zumba er kondisjonstrening inspirert av latinsk dans. Her blir det innslag av salsa, samba, cumbia, reggeaton og merengue. I Zumba trener vi kondisjon, styrke i kjernemuskulatur, løsner opp i både hofter og skuldre, og ikke minst – vi har det GØY! Ingen forkunnskaper innen dans er nødvendig. Timen passer for alle, også for deg som er helt ny. Let’s ZUUUUMBA!

X-Fit
X-Fit er en krysning av flere ulike treningsformer. Øktene er varierte, og du trener kondisjon, styrke, fleksibilitet og spenst. Her er vi spesialister på å ikke spesialisere. Det er lagt stor vekt på funksjonelle øvelser, som aktiverer større deler av kroppen samtidig. Timen stiller ingen krav til takt eller rytme. Passer gutter og jenter som ønsker en tøff treningsøkt. Treningseffekt og treningsglede garantert!

 

Aerobic
Kondisjonstime med trinnkombinasjoner på gulv. Trinnkombinasjonene settes sammen til et program til slutt. Fengende musikk og morsomme trinn.

 

Cardio
Enkel og effektiv kondisjonstrening på gulv. Vi jobber gjennom én og én sang. Vi blander øvelser med og uten hopp.

Cardio Intervall
Enkel og effektiv kondisjonstrening på gulv i kombinasjon med styrke intervaller. Vi blander øvelser med og uten hopp. Vi jobber gjennom én og én sang.

Sal Spesial
Innholdet i timen vil variere fra gang til gang avhengig av hvem som er instruktør. Timen varer i 55 minutter, og er på moderat nivå og intensitet.

Senior Sal
Effektiv trening i sal. Enkel oppvarming etterfulgt av styrke, balanse og fleksibilitetstrening. Kondisjon, styrke, balanse og fleksibilitet er fokus. Fengende musikk, god instruksjon og munter stemning. Etter treningen spanderer vi en kaffekopp på alle deltakerne.

Senior Studio
Effektiv trening på apparater i studio, med kyndig veiledning av instruktør. Fengende musikk, god instruksjon og munter stemning. Etter treningen spanderer vi en kaffekopp på alle deltakerne.

Senior Sykkel/Sal
Ca. 25 minutter med kondisjonstrening på sykkel og 30 minutter med styrketrening. Kondisjon, styrke, stabilitet og balanse er fokus. Fengende musikk, god instruksjon og munter stemning. Etter treningen spanderer vi en kaffekopp på alle deltakerne.

 

Step
Kondisjonstime med trinnkombinasjoner på stepkasse. Trinnkombinasjonene settes sammen til et program til slutt. Fengende musikk og morsomme trinn.

Step Cardio Intervall
Her får du full pakke! Timen passer for deg som vil ha en effektiv og tøff treningsøkt! Enkel og effektiv kondisjonstrening på step i kombinasjon med styrke intervaller. Koreografien er enkel og intensiteten høy. Vi jobber gjennom én og én sang.

 

Styrke
Styrketrening for de store skjelettmusklene ved bruk av egen kroppsvekt, vektstang, manualer og strikker. Belastningen tilpasses individuelt, og timen passer dermed for de fleste. En effektiv økt hvor vi trener gjennom hele kroppen!

 

Sykkel
Kondisjonstrening på sykkel. Fengende musikk og en inspirerende instruktør leder deg gjennom en effektiv treningsøkt.

Frokostsykkel
Kondisjonstrening på sykkel. Fengende musikk og en inspirerende instruktør leder deg gjennom en effektiv treningsøkt. Det serveres frokost etter timen.

Sykkel Puls
Kondisjonstrening på sykkel med pulsbelte. Fengende musikk og en inspirerende instruktør leder deg gjennom en effektiv treningsøkt.

Sykkel Puls Intervall
Kondisjonstrening på sykkel hvor vi jobber i korte intervaller. Timen kjøres med pulsbelte. Fengende musikk og en inspirerende instruktør leder deg gjennom en effektiv treningsøkt.

 

Body & Mind
Her får du en god blanding av Pilates og yoga i en og av samme klasse. Målet er en kropp i balanse. Det vil si en kropp hvor det er balanse mellom styrke og bevegelighet i alle ledd, samt mellom store og små muskelgrupper. Denne klassen er en aktiv time, men har også fokus på det mentale. Gjennom å bruke pust, fokus og konsentrasjon, må man være tilstede både i kropp og sinn. Vi bygger opp styrken helt innenfra de dype stabiliserende musklene, ut til de store overfladiske. I de fleste øvelser arbeider kroppen som en integrert helhet, og flere muskelgrupper blir utfordret på samme tid. Klassen passer for alle. Har du skader eller hensyn som bør bli tilrettelagt, gi gjerne beskjed til instruktøren.

Yoga
Yoga gir økt styrke, bevegelighet og utholdenhet, samt balanserer kroppen både fysisk og psykisk. OBS: Anbefales ikke når man er i første trimester. Er du gravid, gi beskjed til instruktøren.

Yoga Myk
Yoga gir økt styrke, bevegelighet og utholdenhet, samt balanserer kroppen både fysisk og psykisk. Timen avsluttes med en behagelig avspenningsdel. Fin for alle som er nye i yoga! OBS: Anbefales ikke når man er i første trimester. Er du gravid, gi beskjed til instruktøren.

Ashtanga Yoga
Ashtanga Yoga er en fysisk hard time som passer for alle, hvor vi gjennom vinyasa forsøker å få til synkronisert pust og bevegelse. Hensikten med vinyasa er å gjøre deg varm og svett, og har i tillegg en rensende effekt på kroppen. Rekkefølgen av stillinger er nøye sammensatt, og disse utgjør en sekvens som gradvis åpner kroppen og utvikler styrke, balanse og konsentrasjon. Vi går kun gjennom halve serien av 1. serien kalt yogaterapi. Etter hvert vil dette bidra til at du utvikler kroppsbevissthet, smidighet og styrke. Ved jevnlig praktisering kan du opparbeide en sterk sentrering både kroppslig og mentalt. I Ashtanga Yoga trenger man ikke å være myk for å delta, alle jobber ut i fra sine forutsetninger. OBS: Anbefales ikke når man er i første trimester. Er du gravid, gi beskjed til instruktøren.

Yin Yoga
Denne timen er rolig og langsom, den består av et fåtall sittende og liggende posisjoner som holdes passivt under et par minutter (3-5 minutter). Yin Yoga posisjonene retter seg først og fremst til hoftene, bekken, lysken og den nedre del av ryggen, men hele kroppen påvirkes. Yin Yoga har som mål på et fysisk plan å nå bindevevet/fascia. Yin Yoga passer for alle, spesielt for de som er utbrente, har høyt nivå av stress i hverdagen og kortisol i kroppen, og også for de som trener mye hardt gjennom uken. Slik som løping, sykling, Ashtanga Yoga og annen fysisk hard trening. OBS: Anbefales ikke når man er i første trimester. Er du gravid, gi beskjed til instruktøren.

Helgero (Yin&Yang):
I denne klassen får du både de passive yin øvelsene og aktive yang øvelser. Du vil merke at kroppen får muligheten til å gi slipp i muskulatur og merke en god flyt i kroppen i de aktive posisjonene. På denne timen får du testet begge elementene og nyte din egentid. Klassen passer for alle, også nybegynnere og deg som trener mye og er stiv. Har du skader eller hensyn som bør bli tilrettelagt, gi gjerne beskjed til instruktøren.

Yoga for stive mannfolk:
En time hvor man blir litt kjent med enkle yogaøvelser som øker bevegeligheten og sirkulasjonen i kroppen. Avsluttes med avspenning. Passer for alle!