Timebeskrivelser

Blå timer – Sykkeltimer
Mørk blå – Performance
Rosa timer – Koordinasjon
Grønne timer – Saltimer
Grå timer – Senior
Hvite timer – Yoga


Bungee-strikk
Bungee er en avansert treningstrikk som gir deg motstand, så du kan trene styrke og kondis på stedet. Bungee-Training er et enkelt, funksjonelt og morsomt trenings konsept med bruk av strikk. Her får du en treningsøkt som utfordrer utholdenhet, hurtighet, spenst og styrke – der hele kroppen blir utfordret! Bungee er super både til å trene to og to sammen og alene.

Tabata
TABATA-trening består av korte og svært intensive arbeidsperioder, korte pauser, og øvelser for hele kroppen. Oppbygningen likner litt på intervalltrening, der innsatsen er svært høy når det virkelig gjelder.
20 sekunder jobb, 10 sekunder pause. Totalt 8 runder per øvelse, med 8 øvelser totalt. Til sammen 32 minutter knallhard trening.

Performance
Sirkeltrening med fokus på store muskelgrupper hvor man jobber på tid.
Timen blir holdt av en personlig trener slik at du er sikret full oppfølging på alle øvelser.
Timen passer for deg som ønsker å bli sterkere og samtidig ha fokus på god teknikk.

Styrke
Styrketrening for de store skjelettmusklene ved bruk av egen kroppsvekt, vektstang, manualer og strikker. Belastningen tilpasses individuelt, og timen passer dermed for de fleste. En effektiv økt hvor vi trener gjennom hele kroppen!

X-Fit
X-Fit er en krysning av flere ulike treningsformer. Øktene er varierte, og du trener kondisjon, styrke, fleksibilitet og spenst. Her er vi spesialister på å ikke spesialisere. Det er lagt stor vekt på funksjonelle øvelser, som aktiverer større deler av kroppen samtidig. Timen stiller ingen krav til takt eller rytme. Passer gutter og jenter som ønsker en tøff treningsøkt. Treningseffekt og treningslede garantert!

Zumba
Zumba er kondisjonstrening inspirert av latinsk dans. Her blir det innslag av salsa, samba, cumbia, reggeaton og merengue. I Zumba trener vi kondisjon, styrke i kjernemuskulatur, løsner opp i både hofter og skuldre, og ikke minst – vi har det GØY! Ingen forkunnskaper innen dans er nødvendig. Timen passer for alle, også for deg som er helt ny. Let’s ZUUUUMBA!

Aerobic
Kondisjons time med trinnkombinasjoner på gulv. Trinnkombinasjonene settes sammen til et program til slutt. Fengende musikk og morsomme trinn.

Høypuls:
Effektiv kondisjonstrening til fengende musikk. Enkle trinn der hovedfokuset er å få opp pulsen. Passer for alle som ønsker å forbedre kondisjonen med enkle trinn kombinasjoner.

Senior Sal
Effektiv trening i sal. Enkel oppvarming etterfulgt av styrke, balanse og fleksibilitetstrening. Kondisjon, styrke, balanse og fleksibilitet er fokus. Fengende musikk, god instruksjon og munter stemning. Etter treningen spanderer vi en kaffekopp på alle deltakerne.

Senior Studio
Effektiv trening på apparater i studio, med kyndig veiledning av instruktør. Fengende musikk, god instruksjon og munter stemning. Etter treningen spanderer vi en kaffekopp på alle deltakerne.

Senior Sykkel/Sal
Ca. 25 minutter med kondisjonstrening på sykkel og 30 minutter med styrketrening. Kondisjon, styrke, stabilitet og balanse er fokus. Fengende musikk, god instruksjon og munter stemning. Etter treningen spanderer vi en kaffekopp på alle deltakerne.

Step Styrke
Her får du full pakke! Timen passer for deg som vil ha en effektiv og tøff treningsøkt! Enkel og effektiv kondisjonstrening på step i kombinasjon med styrke intervaller. Koreografien er enkel og intensiteten høy. Vi jobber gjennom én og én sang.

Let`s Dance:
En time for deg som liker å danse, svette og ha det gøy. En danseklasse med fokus på koreografi som er inspirert av ulike dansestiler, hvor vi leker oss med trinn og musikk. Du har det så gøy at du nesten glemmer at du trener samtidig som du får en god kondisjonsøkt. I tillegg trener du kjernemuskulatur, koordinasjon og smidighet. Våg og slipp deg løs, og Let´s Dance! 🙂

Sykkel
Kondisjonstrening på sykkel. Fengende musikk og en inspirerende instruktør leder deg gjennom en effektiv treningsøkt.

Sykkel Puls
Kondisjonstrening på sykkel med pulsbelte. Fengende musikk og en inspirerende instruktør leder deg gjennom en effektiv treningsøkt.

Sykkel Puls Intervall
Kondisjonstrening på sykkel hvor vi jobber i korte intervaller. Timen kjøres med pulsbelte. Fengende musikk og en inspirerende instruktør leder deg gjennom en effektiv treningsøkt.

Body & Mind
Her får du en god blanding av Pilates og yoga i en og av samme klasse. Målet er en kropp i balanse. Det vil si en kropp hvor det er balanse mellom styrke og bevegelighet i alle ledd, samt mellom store og små muskelgrupper. Denne klassen er en aktiv time, men har også fokus på det mentale. Gjennom å bruke pust, fokus og konsentrasjon, må man være tilstede både i kropp og sinn. Vi bygger opp styrken helt innenfra de dype stabiliserende musklene, ut til de store overfladiske. I de fleste øvelser arbeider kroppen som en integrert helhet, og flere muskelgrupper blir utfordret på samme tid. Klassen passer for alle. Har du skader eller hensyn som bør bli tilrettelagt, gi gjerne beskjed til instruktøren.

Yoga
Yoga gir økt styrke, bevegelighet og utholdenhet, samt balanserer kroppen både fysisk og psykisk. Instruktøren har sin utdannelse fra blant annet ashtangayoga og mediyoga, og bruker dette i sin undervisning.
OBS: Anbefales ikke når man er i første trimester. Er du gravid, gi beskjed til instruktøren.

Yoga flyt
Yoga flyt er en fysisk krevende yogatime, hvor vi jobber både dynamisk og statisk. Timen gir økt styrke og fleksibilitet. Passer bra for deg som ønsker en effektiv, men fullverdig fysisk yogatime.

Yoga Myk
Dette er en rolig time, med en myk tilnærming til yoga. Rygg og bekken er hovedområde her. Ryggen er viktig. Øvelsene er gode for å løse opp i smerter og rette opp dårlig holdning, en velfungerende rygg gir oss mer energi, bedre oksygentilførsel til hjernen, bedre funksjon av nervesystemet som sender signaler til fordøyelsen, muskler, indre organer m.m. Timen passer for de aller fleste. Vi gjør øvelsene på matte på gulvet.

Yin Yoga (også kalt Helgero)
Denne timen er rolig og langsom, den består av et fåtall sittende og liggende posisjoner som holdes passivt under et par minutter (3-5 minutter). Yin Yoga posisjonene retter seg først og fremst til hoftene, bekken, lysken og den nedre del av ryggen, men hele kroppen påvirkes. Yin Yoga har som mål på et fysisk plan å nå bindevevet/fascia. Yin Yoga passer for alle, spesielt for de som er utbrente, har høyt nivå av stress i hverdagen og kortisol i kroppen, og også for de som trener mye hardt gjennom uken. Slik som løping, sykling, Ashtanga Yoga og annen fysisk hard trening. OBS: Anbefales ikke når man er i første trimester. Er du gravid, gi beskjed til instruktøren.

Yin&Yang:
I denne klassen får du både de passive yin øvelsene og aktive yang øvelser. Du vil merke at kroppen får muligheten til å gi slipp i muskulatur og merke en god flyt i kroppen i de aktive posisjonene. På denne timen får du testet begge elementene og nyte din egentid. Klassen passer for alle, også nybegynnere og deg som trener mye og er stiv. Har du skader eller hensyn som bør bli tilrettelagt, gi gjerne beskjed til instruktøren.

Yoga for stive mannfolk:
En time hvor man blir litt kjent med enkle yogaøvelser som øker bevegeligheten og sirkulasjonen i kroppen. Avsluttes med avspenning. Passer for alle!