Timebeskrivelser

Blå timer – Sykkeltimer
Rosa timer – Koordinasjon
Grønne timer – Saltimer
Grå timer – Senior
Hvite timer – Yoga


Styrke
Styrketrening for de store skjelettmusklene ved bruk av egen kroppsvekt, vektstang, manualer og strikker. Belastningen tilpasses individuelt, og timen passer dermed for de fleste. En effektiv økt hvor vi trener gjennom hele kroppen!

X-Fit
X-Fit er en krysning av flere ulike treningsformer. Øktene er varierte, og du trener kondisjon, styrke, fleksibilitet og spenst. Her er vi spesialister på å ikke spesialisere. Det er lagt stor vekt på funksjonelle øvelser, som aktiverer større deler av kroppen samtidig. Timen stiller ingen krav til takt eller rytme. Passer gutter og jenter som ønsker en tøff treningsøkt. Treningseffekt og treningslede garantert!

Zumba
Zumba er kondisjonstrening inspirert av latinsk dans. Her blir det innslag av salsa, samba, cumbia, reggeaton og merengue. I Zumba trener vi kondisjon, styrke i kjernemuskulatur, løsner opp i både hofter og skuldre, og ikke minst – vi har det GØY! Ingen forkunnskaper innen dans er nødvendig. Timen passer for alle, også for deg som er helt ny. Let’s ZUUUUMBA!

Cardio
Enkel og effektiv kondisjonstrening på gulv. Vi jobber gjennom én og én sang. Vi blander øvelser med og uten hopp.

Cardio Intervall
Enkel og effektiv kondisjonstrening på gulv i kombinasjon med styrke intervaller. Vi blander øvelser med og uten hopp. Vi jobber gjennom én og én sang.

Senior
Effektiv trening i sal. Enkel oppvarming etterfulgt av styrke, balanse og fleksibilitetstrening. Kondisjon, styrke, balanse og fleksibilitet er fokus. Fengende musikk, god instruksjon og munter stemning. Etter treningen spanderer vi en kaffekopp på alle deltakerne.

Step Cardio Intervall
Her får du full pakke! Timen passer for deg som vil ha en effektiv og tøff treningsøkt! Enkel og effektiv kondisjonstrening på step i kombinasjon med styrke intervaller. Koreografien er enkel og intensiteten høy. Vi jobber gjennom én og én sang.

Sykkel 45
Kondisjonstrening på sykkel. Fengende musikk og en inspirerende instruktør leder deg gjennom en effektiv treningsøkt.

Yoga
Yoga gir økt styrke, bevegelighet og utholdenhet, samt balanserer kroppen både fysisk og psykisk. OBS: Anbefales ikke når man er i første trimester. Er du gravid, gi beskjed til instruktøren.

HathaYoga
Denne timen er for dem som vil gjøre et skritt mot helse og vil leve mer effektivt. I løpet av timene vil vi ikke bare jobbe med kroppen, men også observerer hva som skjer i hodet. I Yoga tenker man også på følelsene, sinnet og sjelen, samtidig som vi konsentrerer oss om pusten. Når man utfører asaner (stillinger), bruker man kroppen sin som et nødvendig verktøy av ånden sin. Gjennom Yoga får man god helse, godt bygd kropp med sterke og elastiske muskler, som ikke hever ut. Yoga beskytter kroppen mot sykdommer, roer nervene, trener og disiplinerer sinnet.

Buttlift
Buttlift er en time hvor vi fokuserer kun på sete muskulaturen. Dette er en super populære time for både kvinner og menn som trenger mer styrke i sete muskulaturen for å bli sterkere i beina til for eksempel sykkel, løping, hopping osv. Eller rett og slett for å få en finere form på rumpa.

Slynge
TRX slynge er trening hvor du bruker egen kroppsvekt som utgangspunkt. Du kan gjøre treningen lettere / tyngre ved å justere vinkelen på kroppen og lengden på slyngene i forhold til gulvet. Dette er en treningsform hvor vi styrker hele kroppen. Slynger introduserer elementet ustabilitet derfor så vil denne formen for trening være veldig effektiv for støtte og stabilitet i hele kroppen. God trening for menn og kvinner som ønsker sterkere kropp. Godt for helsa, anbefales til alle fra små til store.