Timebeskrivelser

Blå timer – Sykkeltimer
Rosa timer – Koordinasjon
Grønne timer – Saltimer
Grå timer – Senior
Hvite timer – Yoga


Aerobic
Kondisjonstime hvor vi øver inn ulike trinnkombinasjoner som settes sammen til en koreografi. På slutten av timen har vi finale hvor vi kjører igjennom alle trinnene. Timen inneholder noe koordinasjon og kan inneholde hopp og vendinger. Moderat til høy intensitet med fokus på å bedre kondisjon, den utholdende funksjonelle styrken, balanse og koordinasjon. Passer for deg som ønsker en artig time som utfordrer mer enn bare den fysiske kapasiteten.

Crosstrening
Dette er en tøff time hvor du virkelig har mulighet til å ta deg ut! Vi trener hele kroppen og bruker forskjellig utstyr på timen, alt fra egen kroppsvekt til vektstang og kettlebells. Det blir lagt stor vekt på funksjonelle øvelser, som aktiverer større deler av kroppen samtidig. Timen stiller ingen krav til takt eller rytme. Passer alle som ønsker en tøff treningsøkt. Treningseffekt og treningslede garantert! 

Crosstrening m/kettlebell
Kettlebell er en tung kule med et solid håndtak, og skiller seg fra tradisjonelle håndvekter ved å være egnet både til styrke- og kondisjonstrening. De holdes som regel i én hånd og kan brukes til et nesten uendelig antall sving og løft. På timen trener vi styrke og muskulær utholdenhet ved hjelp av kettlebells.

Pilates
Pilates er trening med fokus på styrke, stabilitet og kroppskontroll. Målet med treningen er en kropp i balanse. Gjennom å bruke pust, fokus og konsentrasjon, må man være tilstede både i kropp og hjerne. 

Power
En tøff styrketime for hele kroppen! Vi bruker vektstang, men øvelser med manualer og egen kroppsvekt kan også forekomme. Vi varmer opp med mobilitetsøvelser og lette vekter. Deretter bruker vi en motstand der vi kan klare 8-12 repetisjoner à 3-4 serier. Her er det mulighet for å trene god, tung styrke. Belastningen kan tilpasses individuelt fra moderat til svært tung, og timen passer for de fleste.  

Puls/Styrke
Her får du full pakke! Timen passer for deg som vil ha en effektiv og tøff treningsøkt! Enkel og effektiv kondisjonstrening på gulv i kombinasjon med styrke intervaller. Koreografien er enkel og intensiteten høy. Vi jobber gjennom én og én sang. Effektiv trening med kondisjon- og styrkeintervaller.

Senior Sal
Effektiv trening i sal. Kondisjonstrening med enkle trinn til fengende musikk, i tillegg til styrketrening med fokus på styrke, balanse og/eller bevegelighetstrening. Vi holder moderat tempo og har fokus på gode instruksjoner og god stemning.

Step
Step er en effektiv og morsom kondisjonstime hvor vi trener på stepkasse. Stepkassen kan reguleres i høyden, og vi gjennomfører trinnkombinasjoner på steppen som settes sammen til en koreografi. På slutten av timen har vi finale hvor vi kjører igjennom alle trinnene.

Styrke Mage, Rumpe & Lår (MRL)
På denne timen fokuserer vi kun på muskulaturen i mage, rumpe og lår. Vi bruker egen kroppsvekt, manualer og matte. En enkel styrketime som passer for alle.

Styrke m/Slynge
Dette er en styrketime hvor vi trener hele kroppen ved bruk av slynge og egen kroppsvekt. Du kan gjøre treningen lettere eller tyngre ved å justere vinkelen på kroppen og lengden på slyngene. Effektiv trening for hele kroppen med fokus på kjernemuskulatur og stabilitet.

Easy Sykkel 45
Her får du en fin kombinasjon av stående og sittende arbeidsperioder. Herlig musikk, god veiledning og inspirasjon til din kondisjonstime på sykkel. Timen er enkel å følge og den passer for alle.

Sykkel 45
Dette er en kondisjonstime på sykkel. Den er enkel, effektiv og morsom. Du får en fin kombinasjon av både stående og sittende arbeidsperioder. Timen er enkel å følge og du velger selv fart og belastning. Timen passer for alle.

Sykkel Intervall
Timen starter med oppvarming, deretter kjøres kortintervaller fra 20 sek – 6 min. Raske rytmer i musikken, veksler mellom stående og sittende arbeidsperioder. Pulsen skal gradvis øke frem til neste intervall og så jobber vi med høy intensitet gjennom arbeidsperioden, før ny pause. Timen avsluttes med å komme ned i lavere puls. Denne timen passer for deg som ønsker en tøff treningsøkt.

Sykkel Puls
Kondisjonstrening på sykkel hvor vi jobber i korte intervaller. Timen kan kjøres med Iqniter/pulsbelte. Fengende musikk og en inspirerende instruktør leder deg gjennom en effektiv treningsøkt. Passer for deg som er ny på sykkeltimer og for deg som har trent litt sykkel fra før av.

Sykkel Spesial
Timen starter med oppvarming. Videre baserer timen seg stort sett på langintervall med jevnere intensitet og lengre intensitetstopper. Vi bruker alt fra styrketråkk og opp mot 100 RPM. Timen blir intensitetstyrt etter Iqniter/pulsbelte. Timen er rettet mot syklister, men alle er selvsagt velkommen.

Yoga
Yoga gir økt styrke, bevegelighet og utholdenhet, samt balanserer kroppen både fysisk og psykisk. OBS: Anbefales ikke når man er i første trimester. Er du gravid, gi beskjed til instruktøren.

Zumba
Zumba er kondisjonstrening inspirert av latinsk dans. Her blir det innslag av salsa, merengue, cumbia, bachata, chachacha ol. Vi kjører en og en sang, ingen trinnsammensetninger. Timen passer for alle, også for deg som er helt ny. Velkommen til en morsom treningstime!