TIMEBESKRIVELSER

Blå timer – Sykkeltimer
Rosa timer – Koordinasjon i sal

Grønne timer – Puls og styrke i sal
Hvite timer – Yoga
Svarte timer – Performance
Røde timer – Run

 

Grønne timer

Puls
Enkel og effektiv kondisjonstrening på gulv. Vi jobber gjennom én og én sang. Vi blander øvelser med og uten hopp, men gir alternativer for de mest intensive trinnene. Dette er en time for deg som liker enkel koreografi, for deg som vil ha tøff kondisjonstime, men også til deg som er nybegynner.

Puls Step 
Enkel og effektiv kondisjonstrening på step. Vi jobber gjennom én og én sang. Vi blander øvelser med og uten hopp, men gir alternativer for de mest intensive trinnene. Dette er en time for deg som liker enkel korografi, for deg som vil ha tøff kondisjonstime, men også til deg som er nybegynner.

Puls Step / Styrke 
Her får du “full pakke”! Timen passer for deg som vil ha en effektiv og tøff treningsøkt! Her jobber vi sang – for – sang annenhver kondisjon og styrke. Koreografien er enkel og intensiteten høy. Vi bruker hovedsaklig vektstang på timene, men også utstyr som manualer og vektskiver.

Senior Sal 
Effektiv trening i sal. Vi deler timen i to – 25 min kondisjon (kondisjonsdelen er bygget opp som en “Puls”time – se beskrivelse over), og 30 min styrke, balanse og reaksjonstrening. Fengende musikk, god instruksjon og munter stemning. Etter treningen spanderer vi en kaffekopp på alle deltakerne.

Stram Opp
Her får du full pakke! Timen passer for deg som vil ha en effektiv og morsom treningsøkt! Timen er delt i to; først en 30 min “puls”time (se beskrivelse over) etterfulgt av 25 min styrke med manualer og egen kroppsvekt. Koreografien er enkel og intensiteten middels – høy. Denne timen passer for alle, også for deg som er ny.

POWER
En tøff og morsom styrketime for hele kroppen med bruk av stenger og vektskiver. Vi bruker musikken aktivt og endrer fokus på muskelgruppen for hver låt. Belastningen tilpasses individuelt, og timen passer derfor for alle, også for deg som er ny.

STYRKE 
Styrketrening for de store skjelettmusklene ved bruk av egen kroppsvekt, manualer, minibands og vektskiver. Belastningen tilpasses individuelt, og timen passer derfor for alle, også for deg som er ny.

Puls intervall
Puls intervall er en tøff intervallbasert kondisjonstime med fengende musikk. Her jobber man alt fra 20-60 sekunder om gangen med en pause på halve tiden. Siden man jobber på tid, så kan denne timen tilpasses alle nivåer.

 

 

Rosa timer

Easy Dance
Easy Dance er en enkel dansetime som passer for alle! I Easy Dance trener vi kondisjon, styrke i kjernemuskulatur, løsner opp i både hofter og skuldre, og ikke minst – vi har det GØY! Ingen forkunnskaper innen dans er nødvendig. Timen passer for alle, også for deg som er helt ny.

 

Blå timer

Sykkel
Kondisjonstrening på sykkel. Vi kjører langintervaller, miminum 8 min intervaller. Fengende musikk og inspirerende instruktører leder deg gjennom en effektiv treningsøkt.

Sykkel Intervall 
Kondisjonstrening på sykkel hvor vi jobber i korte til lengre intervaller, fra 20 sek. – maks. 6 min. intervaller. Timen kjøres med eller uten pulsbelte. Fengende musikk og en inspirerende instruktør leder deg gjennom en effektiv treningsøkt. Dette er en av de tøffeste sykkeltimene vi har på timeplanen med høy intensitet, men man tilpasser belastningen slik man ønsker selv.

Sykkel kortintervall
Korte intervaller på sykkel. God oppvarming før man jobber fra 20 sekunder opp til 4 minutter. Her styrer man både intensiteten og belastningen selv.

Frokostsykkel
Kondisjonstrening på sykkel. Varierer mellom korte og lange intervaller. Fengende musikk og inspirerende instruktører leder deg gjennom en effektiv treningsøkt.

 

Hvite timer

Yoga Basic
Yoga Basic er en nybegynnertime på yoga. Timen gir økt styrke, bevegelighet og utholdenhet, samt balanserer kroppen både fysisk og psykisk.  OBS: Er du gravid, gi beskjed til instruktøren.

Hatha Yoga
Hatha yoga er en klassisk form for yoga og kanskje den mest kjente formen av yoga. Målet er å finne indre balanse gjennom å trene den fysiske kroppen. Myke fysiske bevegelser kombineres med pusteøvelser for å oppnå fysisk og psykisk velvære. Gjør hathayoga om du ønsker en fin blanding av enkle pusteøvelser, styrkende og strekkende posisjoner, noen ganger med en sittende meditasjon – uten krav til prestasjon. Dette er en fin start for de som ønsker å begynne med yoga. OBS: Er du gravid, gi beskjed til instruktøren.

Vinyasa Yoga
Vinyasa er en dynamisk yoga type som har fokus på flyt og pust. Hver enkelt stilling er like viktig som overgangen fra én stilling til neste – derav betegnelsen «flow». I vinyasa får du utfordret styrken, balansen og smidigheten din. Passer for deg hvis du ønsker en fysisk og leken utfordring i yogaformat. OBS: Er du gravid, gi beskjed til instruktøren.

Yin Yoga
Dette er en time som passer for deg som er ny på yoga. Yin Yoga er en rolig form for yoga hvor vi går forbi det muskulære, og ønsker å nå inn til bindevevet hvor minner lagres.  De hjelper oss til å roe ned det parasympatiske nervesystemet og søke innover i oss selv. Gled deg til en deilig time hvor vi holder bevegelsene litt lengre, med fokus på pust og det å søke innover i oss selv. Forlat timen med senkede skuldre og i en følelse av yogabliss. Ta gjerne med deg en god varm genser og sokker til denne timen.

 

 

Røde timer – Run

Run-in Kortintervaller
Intervallene er høyintensive, men alle jobber ut ifra sitt eget nivå. På kortintervalltimene jobber vi fra 20 sekunder og opptil 2 min. Siden det er korte intervaller så er det lett for deg som nybegynner å bli med.

Run-In Langintervaller
Intervallene er høyintensive, men alle jobber ut ifra sitt eget nivå. På kortintervalltimene jobber vi fra 20 sekunder og opptil 2 min. Siden det er korte intervaller så er det lett for deg som nybegynner å bli med.

Walk-In/Run-In
Intervallene er høyintensive, men alle jobber ut ifra sitt eget nivå. Siden man kan velge selv om man vil jogge eller gå på denne timen så vil intervallene variere mellom 1-3 minutter.