Blå timer – Sykkeltimer
Rosa timer – Koordinasjon
Svarte timer – Studiotimer
Grønne timer – Saltimer
Hvite timer – Yoga 


Zumba
Zumba er kondisjonstrening inspirert av latinsk dans. Her blir det innslag av salsa, samba, cumbia, reggeaton og merengue. I Zumba trener vi kondisjon, styrke i kjernemuskulatur, løsner opp i både hofter og skuldre, og ikke minst – vi har det GØY! Ingen forkunnskaper innen dans er nødvendig. Timen passer for alle, også for deg som er helt ny. Let’s ZUUUUMBA!

Easy Dance “Smilepuls”
Easy Dance eller “smilepuls” som instruktøren kaller den, er en enkel dansetime som passer for alle! I Easy Dance trener vi kondisjon, styrke i kjernemuskulatur, løsner opp i både hofter og skuldre, og ikke minst – vi har det GØY! Ingen forkunnskaper innen dans er nødvendig. Timen passer for alle, også for deg som er helt ny.

X-Fit
X-Fit er en krysning av flere ulike treningsformer, men det er en HIIT time (høyintensitets time). Øktene er varierte, og du trener kondisjon, styrke, fleksibilitet og spenst. Her er vi spesialister på å ikke spesialisere. Det er lagt stor vekt på funksjonelle øvelser, som aktiverer større deler av kroppen samtidig. Timen stiller ingen krav til takt eller rytme. Passer gutter og jenter som ønsker en tøff treningsøkt. Treningseffekt og treningsglede garantert!

X-Fit Sirkel Studio
X-Fit Sirkel Studio er en time vi kjører i studio rundt det rød apparatet som kalles “Synrgy”. Øktene er varierte, og du trener kondisjon, styrke, fleksibilitet og spenst. Det er lagt stor vekt på funksjonelle øvelser, som aktiverer større deler av kroppen samtidig. Timen stiller ingen krav til takt eller rytme. Passer gutter og jenter som ønsker en tøff treningsøkt. Treningseffekt og treningsglede garantert!

Puls Gulv
Enkel og effektiv kondisjonstrening på gulv. Vi jobber gjennom én og én sang. Vi blander øvelser med og uten hopp, men gir alternativer for de mest intensive trinnene. Passer for alle.

Puls Step 
Enkel og effektiv kondisjonstrening på step. Vi jobber gjennom én og én sang. Vi blander øvelser med og uten hopp, men gir alternativer for de mest intensive trinnene. Passer for alle.

Puls Step Intervall
Her får du full pakke! Timen passer for deg som vil ha en effektiv og tøff treningsøkt! Enkel og effektiv kondisjonstrening på step i kombinasjon med styrke intervaller. Koreografien er enkel og intensiteten høy. Vi jobber gjennom én og én sang.

Senior Sal
Effektiv trening i sal. Enkel oppvarming etterfulgt av kondisjon, styrke, balanse og reaksjonstrening. Fengende musikk, god instruksjon og munter stemning. Etter treningen spanderer vi en kaffekopp på alle deltakerne.

Senior Studio
Effektiv trening på apparater i studio, med kyndig veiledning av instruktør. God instruksjon og munter stemning. Etter treningen spanderer vi en kaffekopp på alle deltakerne.

Senior Sykkel/Sal
Ca. 25 minutter med kondisjonstrening på sykkel og 30 minutter med styrketrening. Kondisjon, styrke, stabilitet og balanse er fokus. Fengende musikk, god instruksjon og munter stemning. Etter treningen spanderer vi en kaffekopp på alle deltakerne.

Stram Opp
Her får du full pakke! Timen passer for deg som vil ha en effektiv og morsom treningsøkt! Enkel og effektiv 25 min kondisjonstrening på gulv etterfulgt av 25 min styrke med manualer og egen kroppsvekt. Koreografien er enkel og intensiteten middels høy. Vi jobber gjennom én og én sang.

STERK m/stang
Styrketrening for de store skjelettmusklene ved bruk av egen kroppsvekt og vektstenger. Belastningen tilpasses individuelt, og timen passer dermed for de fleste. En effektiv økt hvor vi trener gjennom hele kroppen!

STERK m/manualer, overkropp
Styrketrening for de store skjelettmusklene ved bruk av egen kroppsvekt og manualer. Belastningen tilpasses individuelt, og timen passer dermed for de fleste. En effektiv økt hvor vi på denne timen jobber med overkroppen (rygg, armer, bryst og skuldre)!

STERK m/matte, mage& rygg 
Dette er en styrketime hvor vi har fokus på kjernemuskulaturen i mage & rygg.  Vi jobber med egen kroppsvekt og matte. Passer for alle!

STERK m/strikk, mage/rumpe/lår 
Dette er en styrkeinspirert time hvor vi kun har fokus på mage, rumpe og lår.  Vi jobber med minibands (små strikker), egen kroppsvekt og vektskive. Passer for alle!

TRX slyngetrening
Slyngetrening er trening hvor du bruker egen kroppsvekt som utgangspunkt. Du kan gjøre treningen lettere / tyngre ved å justere vinkelen på kroppen og lengden på slyngene i forhold til gulvet. Dette er en treningsform hvor vi styrker hele kroppen, Slynger introduserer elementet ustabilitet derofr så vil denne formen for trening være veldig effektiv for støtte og stabiliet i hele kroppen. Vi har to typer timer; TRX Styrke er 45 min hvor vi kun jobber med styrke, TRX helkropp er en 45 min time hvor vi også implementerer utholdenhetsinnslag.

Sykkel
Kondisjonstrening på sykkel. Vi kjører langintervaller, miminum 8 min intervaller. Fengende musikk og inspirerende instruktører leder deg gjennom en effektiv treningsøkt.

Sykkel Express
Kondisjonstrening på sykkel, kun 35 min. Den korteste sykkeltimen vi har på timeplanen med moderat intensitet. Fengende musikk og inspirerende instruktører leder deg gjennom en effektiv og kort treningsøkt. Passer for alle.

Sykkel Puls
Kondisjonstrening på sykkel med pulsbelte. Du får låne pulsbelte på Trento. Fengende musikk og en inspirerende instruktør leder deg gjennom en effektiv treningsøkt.

Sykkel Intervall 
Kondisjonstrening på sykkel hvor vi jobber i korte intervaller, maks. 6 min. intervaller. Timen kjøres med eller uten pulsbelte. Fengende musikk og en inspirerende instruktør leder deg gjennom en effektiv treningsøkt.

Frokostsykkel Frokostsykkel er en morgentime på sykkel hvor vi varierer litt med intervallene. Serveres enkel frokost etter timen.

Løpetime Intervall
Kondisjonstrening på tredemøllene i studio, hvor vi jobber i korte intervaller. En inspirerende instruktør leder deg gjennom en effektiv treningsøkt. Timen passer for alle, de som ikke har løpt så mye før, og også til de som har løpt mye.

Frokostløpetime Intervall Samme som løpetime intervall, men vi serverer enkel frokost etter timen.

Yoga Basic
Yoga Basic er en nybegynnertime på yoga. Timen er mer tilpasset “vondter” i kroppen, og passer derfor godt til de som er helt nye på yoga. Timen gir økt styrke, bevegelighet og utholdenhet, samt balanserer kroppen både fysisk og psykisk.  OBS: Anbefales ikke når man er i første trimester. Er du gravid, gi beskjed til instruktøren.

Hatha Yoga Hatha yoga er en klassisk form for yoga og kanskje den mest kjente formen av yoga. Målet er å finne indre balanse gjennom å trene den fysiske kroppen. Myke fysiske bevegelser kombineres med pusteøvelser for å oppnå fysisk og psykisk velvære. Gjør hathayoga om du ønsker en fin blanding av enkle pusteøvelser, styrkende og strekkende posisjoner, noen ganger med en sittende meditasjon – uten krav til prestasjon. Dette er en fin start for de som ønsker å begynne med yoga. OBS: Anbefales ikke når man er i første trimester. Er du gravid, gi beskjed til instruktøren.

Vinyasa Flow Yoga Vinyasa bygger opprinnelig på Ashtanga-yoga, der stillinger og serier i bunn og grunn er de samme i en gitt rekkefølge. Forskjellen på Vinyasa og Ashtanga er at rekkefølge og stillinger alltid varierer i Vinyasa. Hver enkelt stilling er like viktig som overgangen fra én stilling til neste – derav betegnelsen «flow». I vinyasa får du utfordret styrken, balansen og smidigheten din. Passer for deg hvis du ønsker en fysisk og leken utfordring i yogaformat. I vinyasa går ofte stillingene raskere enn f.eks Hatha yoga, og vil passe for deg som har trent litt yoga fra før. OBS: Anbefales ikke når man er i første trimester. Er du gravid, gi beskjed til instruktøren.

Yin Yoga Dette er en time som passer for deg som er ny på yoga. Yin Yoga er en rolig form for yoga hvor vi går forbi det muskulære, og ønsker å nå inn til bindevevet hvor minner lagres.  De hjelper oss til å roe ned det parasympatiske nervesystemet og søke innover i oss selv. Gled deg til en deilig time hvor vi holder bevegelsene litt lengre, med fokus på pust og det å søke innover i oss selv. Forlat timen med senkede skuldre og i en følelse av yogabliss. Ta gjerne med deg en god varm genser og sokker til denne timen.

Tabata
TABATA-trening består av korte og svært intensive arbeidsperioder, korte pauser, og øvelser for hele kroppen. Oppbygningen likner litt på intervalltrening, der innsatsen er svært høy når det virkelig gjelder.
20 sekunder jobb, 10 sekunder pause.