Blå timer – Sykkeltimer
Rosa timer – Koordinasjon
Svarte timer – Studiotimer
Grønne timer – Saltimer
Hvite timer – Yoga 


Zumba
Zumba er kondisjonstrening inspirert av latinsk dans. Her blir det innslag av salsa, samba, cumbia, reggeaton, soca, merengue og mye mer. I Zumba trener vi kondisjon, styrke i kjernemuskulatur, løsner opp i både hofter og skuldre, og ikke minst – vi har det GØY! Ingen forkunnskaper innen dans er nødvendig. Timen passer for alle, også for deg som er helt ny. Zumba har litt høyere tempo og litt mer koreografi enn “Easy Dance”. Let’s ZUUUUMBA!

Easy Dance
Easy Dance er en enkel dansetime som passer for alle! I Easy Dance trener vi kondisjon, styrke i kjernemuskulatur, løsner opp i både hofter og skuldre, og ikke minst – vi har det GØY! Ingen forkunnskaper innen dans er nødvendig. Timen passer for alle, også for deg som er helt ny.

Crosstrening
Crosstrening er en krysning av flere ulike treningsformer, men det er en høyintensitets time. Øktene er varierte, og du trener kondisjon, styrke, muskulær utholdenhet, eksplosivitet og spenst. Det er lagt stor vekt på funksjonelle øvelser, som aktiverer større deler av kroppen samtidig. Timen stiller ingen krav til takt eller rytme. Timen passer for deg som ønsker en tøff treningsøkt med høy intensitet. Trenigseffekt og treningsglede garantert!

Crosstrening HIIT er en 35 min. time hvor vi jobber mer lite utstyr, og det er “bånn gass” fra start til slutt.

Crosstrening CAGE/SYNRGY er crosstrening i studio rundt løfteplattformen innerst på senteret, eller rundt synrgy`n (det røde store multiapparatet i studio).

Puls
Enkel og effektiv kondisjonstrening på gulv. Vi jobber gjennom én og én sang. Vi blander øvelser med og uten hopp, men gir alternativer for de mest intensive trinnene. Dette er en time for deg som liker enkel korografi, for deg som vil ha tøff kondisjonstime, men også til deg som er nybegynner.

Puls Step 
Enkel og effektiv kondisjonstrening på step. Vi jobber gjennom én og én sang. Vi blander øvelser med og uten hopp, men gir alternativer for de mest intensive trinnene. Dette er en time for deg som liker enkel korografi, for deg som vil ha tøff kondisjonstime, men også til deg som er nybegynner.

Puls Step / Styrke 
Her får du “full pakke”! Timen passer for deg som vil ha en effektiv og tøff treningsøkt! Her jobber vi sang – for – sang annenhver kondisjon og styrke. Koreografien er enkel og intensiteten høy. Vi bruker hovedsaklig vektstang på timene, men også utstyr som manualer og vektskiver.

Senior Sal 
Effektiv trening i sal. Vi deler timen i to – 25 min kondisjon (kondisjonsdelen er bygget opp som en “Puls”time – se beskrivelse over), og 30 min styrke, balanse og reaksjonstrening. Fengende musikk, god instruksjon og munter stemning. Etter treningen spanderer vi en kaffekopp på alle deltakerne.

Senior Sal – Kondisjon & Styrke
Dette er en time helt uten krav til koordinasjon, vi jobber med enkle øvelser for kondisjon og styrke, og vi bruker utstyr som strikk, vektskiver og manualer. God instruksjon og munter stemning. Etter treningen spanderer vi en kaffekopp på alle deltakerne.

Senior Sykkel & Styrke
Ca. 25 minutter med kondisjonstrening på sykkel og 30 minutter med styrketrening i gruppesalen. Kondisjon, styrke, stabilitet og balanse er fokus. Fengende musikk, god instruksjon og munter stemning. Etter treningen spanderer vi en kaffekopp på alle deltakerne.

Stram Opp
Her får du full pakke! Timen passer for deg som vil ha en effektiv og morsom treningsøkt! Timen er delt i to; først en 30 min “puls”time (se beskrivelse over) etterfulgt av 25 min styrke med manualer og egen kroppsvekt. Koreografien er enkel og intensiteten middels – høy. Denne timen passer for alle, også for deg som er ny.

POWER
Styrketrening for de store skjelettmusklene ved hovedsaklig bruk av vektstenger. Vi varmer opp med mobilitetsøvelser og/eller lette styrkeøvelser, og vi jobber i 3 – 4 serier, mellom 8 – 12 repetisjoner pr. sett. Her er det mulighet for å trene god og tung styrketrening. Belastningen tilpasses individuelt og passer for alle. En effektiv økt hvor vi trener hele kroppen!

STYRKE 
Styrketrening for de store skjelettmusklene ved bruk av egen kroppsvekt, manualer,minibands og vektskiver. Belastningen tilpasses individuelt, og timen passer derfor for alle, også for deg som er ny.

STYRKE Mage& Rygg 
Dette er en styrketime hvor vi har fokus på kjernemuskulaturen i mage & rygg.  Vi jobber først og fremst med egen kroppsvekt og matte, men også en vektskive/manual for mer motstand. Passer for alle, også for deg som er ny!

STYRKE m/miniband, mage/rumpe/lår
Dette er en styrkeinspirert time hvor vi hovedsaklig jobber med minibands (små strikker), men kun har fokus på mage, rumpe og lår. Passer for alle, også for deg som er ny!

STYRKE m/miniband
Dette er en styrkeinspirert time hvor vi jobber med minibands (små strikker), egen kroppsvekt og vektskive. Vi jobber med hele kroppen. Passer for alle, også for deg som er ny!

STYRKE m/slynge
Dette er en styrke time hvor vi jobber med slynge (TRX). Slyngetrening er trening hvor du bruker egen kroppsvekt som utgangspunkt. Du kan gjøre treningen lettere / tyngre ved å justere vinkelen på kroppen og lengden på slyngene i forhold til gulvet. Dette er en treningsform hvor vi styrker hele kroppen. Slynger introduserer elementet ustabilitet derfor så vil denne formen for trening være veldig effektiv for støtte og stabiliet i hele kroppen. Passer for alle, også deg som er ny.

Sykkel
Kondisjonstrening på sykkel. Vi kjører langintervaller, miminum 8 min intervaller. Fengende musikk og inspirerende instruktører leder deg gjennom en effektiv treningsøkt.

Sykkel Intervall 
Kondisjonstrening på sykkel hvor vi jobber i korte intervaller, fra 20 sek. – maks. 6 min. intervaller. Timen kjøres med eller uten pulsbelte. Fengende musikk og en inspirerende instruktør leder deg gjennom en effektiv treningsøkt. Dette er den tøffeste sykkeltimen vi har på timeplanen med høy intensitet, men man tilpasser belastningen slik man ønsker selv.

Sykkel Puls
På noen av sykkeltimene så står det “puls” (Sykkel Puls eller Sykkel Puls Intervall). På disse timene kjører vi med et pulssystem som heter Iqniter. Her kan man legge inn sitt eget pulsbelte og følge med på sin egen puls på timen. Dette er en svært motiverende og effektiv måte å styre kondisjonstreningen på slik at man trener riktig. Du kan få kjøpt eget pulsbelte hos oss. Snakk med instruktøren på timen for mer informasjon.

Frokostsykkel
Frokostsykkel er en morgentime på sykkel hvor vi varierer litt med intervallene. Serveres enkel frokost etter timen.

Yoga Basic
Yoga Basic er en nybegynnertime på yoga. Timen er mer tilpasset “vondter” i kroppen, og passer derfor godt til de som er helt nye på yoga. Timen gir økt styrke, bevegelighet og utholdenhet, samt balanserer kroppen både fysisk og psykisk.  OBS: Anbefales ikke når man er i første trimester. Er du gravid, gi beskjed til instruktøren.

Hatha Yoga
Hatha yoga er en klassisk form for yoga og kanskje den mest kjente formen av yoga. Målet er å finne indre balanse gjennom å trene den fysiske kroppen. Myke fysiske bevegelser kombineres med pusteøvelser for å oppnå fysisk og psykisk velvære. Gjør hathayoga om du ønsker en fin blanding av enkle pusteøvelser, styrkende og strekkende posisjoner, noen ganger med en sittende meditasjon – uten krav til prestasjon. Dette er en fin start for de som ønsker å begynne med yoga. OBS: Anbefales ikke når man er i første trimester. Er du gravid, gi beskjed til instruktøren.

Vinyasa Flow Yoga
Vinyasa bygger opprinnelig på Ashtanga-yoga, der stillinger og serier i bunn og grunn er de samme i en gitt rekkefølge. Forskjellen på Vinyasa og Ashtanga er at rekkefølge og stillinger alltid varierer i Vinyasa. Hver enkelt stilling er like viktig som overgangen fra én stilling til neste – derav betegnelsen «flow». I vinyasa får du utfordret styrken, balansen og smidigheten din. Passer for deg hvis du ønsker en fysisk og leken utfordring i yogaformat. I vinyasa går ofte stillingene raskere enn f.eks Hatha yoga, og vil passe for deg som har trent litt yoga fra før. OBS: Anbefales ikke når man er i første trimester. Er du gravid, gi beskjed til instruktøren.

Yin Yoga
Dette er en time som passer for deg som er ny på yoga. Yin Yoga er en rolig form for yoga hvor vi går forbi det muskulære, og ønsker å nå inn til bindevevet hvor minner lagres.  De hjelper oss til å roe ned det parasympatiske nervesystemet og søke innover i oss selv. Gled deg til en deilig time hvor vi holder bevegelsene litt lengre, med fokus på pust og det å søke innover i oss selv. Forlat timen med senkede skuldre og i en følelse av yogabliss. Ta gjerne med deg en god varm genser og sokker til denne timen.

Tabata
Tabata er intervalltrening med 20 sekunder arbeid og 10 sekunder pause. En “Tabata-intervall” er 4 minutter, og man veksler ofte mellom 2 og 4 øvelser pr. Tabata. Vi kjører øvelser for hele kroppen, styrke og kondisjon. Timen er tilpasset slik at man kan jobbe med moderat eller høy intensitet. Timen passer for alle, også for deg som er ny.